PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Lundi 15.07.2024
Recherche
  Centre de recherche
Indice de la République Tcheque
INFOS DE BASE
  Infos de base sur la Tchéquie
Le meilleur de la Tchéquie
Régions en Tchéquie
Régions touristiques
Turistické oblasti
Villes et municipalités
Eurorégions
Microrégions et associations
Régions pittoresques
ACTUALITÉS ET ACTIVITÉS
  Actualités et nouvelles
Databanque des activités
Activités folkloriques et festivals
Activités touristiques
PRAGUE - COEUR D´EUROPE
  La ville de PRAGUE
Centres d´accueil de Prague
Calendrier d´activités a Prague
Thermalisme
  Stations balnéaires
Assurance-maladie
Tourisme de congres
  Expositions et parcs des expositions
Centres de congres
Organisation des expositions et promotion
Congres et conférences
Foires et expositions
Tourisme et loisir
  Centres d´accueil
Culture et divertissement
Monuments de l´UNESCO
Monuments et architecture
Monuments ecclesiastiques
Châteaux-forts et châteaux
Vacances actives
Tourisme pédestre
Agrotourisme
Cyclotourisme
Aquatourisme et sports
Tourisme du vin
Sport et relaxation
Club des touristes tcheques
Agences de voyages
Folklore et Traditions
  Folklorní sdružení
Ensembles folkloriques
Festivals folkloriques
Traditions folkloriques et coutumes
Métiers traditionels et produits
Nature et sa protection
  Biosférická rezervace UNESCO
Sites classés
Přírodni zajímavosti
Grottes et abysses
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Sentiers touristiques
Hébergement et alimentation
  Terrain de camping, campement
Hotels, Pensions
Chaty a chalupy
Résidences de vacances
Autre hébergement
Restaurants
Příjemné posezení
Specialités gastronomiques
Commerce et services
  Services pour automobilistes
Centres d´achats
PROMOTION DE L´ENTREPRISE
  Occasions d´investissement
Secteur financier et l´assurance
Immobiliers a vendre
Production industrielle
Production alimentaire
Království perníku

Jsou nejlepší v Česku

V prosincovém čísle vyhlásil odborný časopis COT Business výsledky prvního ročníku soutěže COT "Náš kraj 2002". V kategorii Nejlepší informační centrum v ČR zaznamenala výrazný úspěch turistická infocentra, která jsou členy Asociace turistických informačních center ČR. Tato tři "íčka" obdržela ocenění právem. Vysoká profesionalita služeb - tak by se dalo shrnout celé hodnocení.
V dnešním příspěvku vás seznámíme s činností dvou turistických informačních center - tím vítězným, kterým je turistické infocentrum v Českém Krumlově a s tím, které se umístilo na třetím místě - s informačním centrem z Božího Daru.
V příštím příspěvku uveřejníme rozhovor s ředitelkou Městského informačního centra v Ostravě Dagmar Kremzerovou.
Představitelům infocenter jsme položili následující otázky:
1. Co je z vašeho hlediska v práci infocentra nejtěžší?
2. Myslíte si, že je poslání turistických informačních center v Česku státem doceněné?
3. Jaká je vaše představa o tom, jak by stát měl turistickým informačním centrům pomáhat?
4. O pracovnících v infocentrech se říká, že tuto práci mohou v současných podmínkách dělat opravdu jen nadšenci. Jak jste na tom vy?
5. Co vám v poslední době udělalo v infocentru radost?
Na naše otázky odpovídá Josef Haláček, infocentrum Český Krumlov
Infocentrum Český Krumlov začalo být k dispozici návštěvníkům města v roce 1994. Vzniklo jako součást Českokrumlovského rozvojového fondu, společnosti s ručením omezeným. Tato společnost je ve výhradním vlastnictví města Český Krumlov. Infocentrum změnilo celkem 4krát adresu, kdy až při posledním stěhování v roce 2000 bylo umístěno do vhodného prostoru v centru města s dostatečně zajištěným zázemím.

1. Zajistit úroveň služeb po celý rok, každý den, každou hodinu, kdy je otevřeno. Naše činnost je hodně závislá na kvalitě zaměstnanců, četné nabídce našich služeb a technice, která nám tyto služby pomáhá zajišťovat. Proto se snažíme pracovat s lidmi, kteří mají skutečně zájem pracovat v informačním centru, jsou příjemní a milí. Toto je velice důležité pro prvotní kontakt s návštěvníkem, protože infocentrum je jedna ze vstupních bran do města a pomáhá vytvářet první dojmy turisty právě u nás.
2. Stát přípravou integrovat se do Evropské unie změnil strukturu působení krajů, zrušil ke konci roku funkci okresů. Frakce cestovního ruchu jsou v současnosti koncentrované na jednotlivé kraje. Právě prostřednictvím těchto krajů, České centrály cestovního ruchu, hospodářských komor apod. by měl být vytvářen tlak na příslušná ministerstva a parlament pro prosazování a přijímání nových zákonů, které by pomohly v činnosti jednotlivých infocenter. Kdo jiný by měl být tímto motorem? Pokud toto fungovat nebude, budou přijímány zákony, které mohou být nevyhovující. Příkladem může být povinné vydávání paragonů za veškerý prodej zboží a poskytnuté služby nebo krčení rameny při dotazu kolik tento hotel má vlastně hvězdiček.

3. Nejvíce stát informačním centrům pomůže, pokud umožní pokrytí republiky informačními centry, která budou garantovat určitý minimální standard služeb, ať jde o městské nebo soukromé infocentrum. Není stále dořešené jednotné značení památek na hlavních i vedlejších silničních tazích, kategorizace infocenter, kategorizace ubytovacích zařízení, nefunguje internetový obchod, pokud tedy nemáme na mysli objednávku po internetu a vyzvednutí zboží na dobírku v rámci ČR popř. zaplacením velkého poplatku bance za mezinárodní převod peněz.
4. Toto platí nejenom o pracovnících infocenter, ale i o dalších subjektech, jejichž pracovníci pracují s lidmi a chtějí ve své činnosti dosahovat dobrých výsledků. Být zaměstnancem v infocentru samozřejmě znamená počítat s velkou psychickou zátěží a tedy i odolností proti pracovnímu stresu. Tomu je samozřejmě třeba přizpůsobit složení pracovního týmu.
5. Myslím, že nejvíce jsme spokojení a máme radost, když jsou spokojení návštěvníci našeho infocentra.
Na otázky odpovídá Iva Králová, vedoucí infocentra Boží Dar


Infocentrum na Božím Daru vzniklo iniciativou starosty obce Jana Horníka na počátku roku 1999. Zpočátku práce spočívala hlavně v zodpovídání dotazů návštěvníků a hostů, kteří do Božího Daru přijížděli za sportovním vyžitím a na výlety po okolí. Infocentrum stálo u zrodu sdružení horských obcí pod názvem Sdružení Krušné hory - západ. Po přestěhování do nových prostor a získání odpovídajícího vybavení se stalo regionálním informačním střediskem. Základním pilířem spolupráce v této oblasti je společnost Sitour Praha s.r.o. a její informační server www.holidayinfo.cz a v návaznosti pak denní aktualizace důležitých informací na ČT 2 - Panorama, teletextech televize a regionálních médiích. Infocentrum je prostředníkem mezi sportovními areály a veřejností, spravuje www stránky skiregionu Klínovec a www Boží Dar, na kterých jsou denně nejaktuálnější informace z regionu. Dalším důležitým článkem spolupráce se stalo členství v A. T. I. C. ČR.

1. Jak se říká, nikdy nevyhovíš lidem všem ..... Máme radost ze spokojených návštěvníků, ale občas se stane, že nemůžeme vyhovět. V současné době je to třeba otázka ubytování v nejfrekventovanějším období - vánoce + Silvestr. Lidé se zlobí, že už není volno, těžko jim člověk vysvětlí, že ubytovací kapacity nejsou nafukovací. Dalším problém bývá získání aktuálních informací - průjezdnost silnic, provoz vleků. Máme někdy pocit, že si dotyční pracovníci vůbec neuvědomují, že tím, že nám dají aktuální informace vlastně pomáhají sami sobě.
2. Ono se ne nadarmo říká, že informace je k nezaplacení. Myslím si, že stát hlavně v posledních letech vyvíjí snahu, aby informovanost byla, horší však už je otázka financování infocenter. Ta podle mě vyřešena není.
3. V současné době je zpracováván centrální informační server, představovala bych si, že bych v něm měla najít různé informace ze všech koutů republiky, ať se tyto informace budou týkat kultury, památek, ubytování ale třeba i vstupného a programů různých kulturních zařízení, možnost dopravní dostupnosti. Nevím, jak široce bude tento projekt rozpracován, ale další hlavní otázkou by měla být kvalitní aktualizace zadaných informací. Dalším problémem je oblast financování infocenter. Nejsem ekonom, nevím, na jakém principu by to mohlo fungovat. Je pravdou, že pokud toto financování není, musí infocentra vyvíjet další aktivity, aby získala peníze. Tato činnost je potom vlastně odvádí od vlastní práce infocentra. Myslím tím třeba provoz směnárny, kdy je pracovnice touto činností tak vytížena, že už jí moc času na vlastní činnost infocentra nezbývá.
4. Je pravdou, že dvanáctihodinové směny v plné sezóně, kdy je infocentrum otevřeno denně, dovedou člověka vyčerpat. Když pak přijdou návštěvníci, kteří vaši činnost ocení, člověku to dodá síly do další práce. Mám ráda práci s lidmi, těší mě, když jim mohu poradit nebo vyřešit nějaký jejich problém.Proto v infocentru pracuji ráda. Neměnila bych.
5. Právě ocenění, kterého se nám dostalo. Ocenění dlouhodobé práce s lidmi. Že se jim u nás líbí a odcházejí spokojení. A že se možná zase na Boží Dar vrátí.

Naděžda Jahodová

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 12.12.2002 v 20:54 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VELETRHY
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA